Friday, July 3, 2009

Aku dan kata yang terlanjur

Tanpa diundang, bergerombolan ucapmaki-ucapmaki menerobosi legar warasku..bergendangpesta dalam benakku..aku meminta maaf menjarum telinga kalian,ku harapkan jika berdarah,akan lekas sembuh..sedang harus ku halau keluar anasir-anasir ini,agar isyakku nanti akan lebih khusyuk..

Aku marah pada babi..
pagi tadi aku kena air babi dari lori angkut babi
aku tak tau aku kene samak apa lagi
paling aku menyirap aku kene samak cincin aku..
cincin aku yang dah 2 kali pergi mekah ..

Selama ni aku tak marah pada babi sebab rumah aku jauh dengan pusat ternak babi
aku heran sejak bila babi pindah-pindah sekarang ni..
siap round KL tengok KLCC
naik lori 12 tayar ramai-ramai amik gambar berpicnic ria
nasib baik tak turun mandi kat kolam kat situ

Wah baru2 ini mahu tukar H1N1 kepada selsema babi balik
supaya masyarakat takut katanya
kalau nak suruh masyarakat takut baik ko buat hantu babi..cekik2 isap darah orang bkn cekik darah org pnjm ptptipu

Yg dulu ternak berasing jauh-jauh
Yg sekarang ternak berpusat..
Kalau boleh siap nak buat precint lagi tu
Supaya senang posmen nak hantar surat

Aku heran kenapa babi ni makin byk..
Babi ni beranak ke bertelur
Adakah dulu seorang makan seekor sehari
sekarang dah makan 2 ekor sehari
aku suspect ada org buat MLM jual babi

Pastu konon sibuk2 tukar babi ke khinzir
konon2 khinzir lebih lembut
aku tak tau diorang maksudkan daging dia lembut ke sebutan dia lembut
kononnya bebudak payah nak sebut
Hahaha aku gelak besar..
Bebudak kalau tak pandai sebut babi pun,bila dah besar pergi menyundal termengandung juga

Takde beza babi ngan khinzir pun.
Contoh:bapak kau babi
Mesti kau marah kan
bapak kau khinzir
mesti kau marah jugakkan..
inikan pulak kalau korang pijak kepala babi bapak korang..

Aku dah tak marah..aku bukan marah kat kau babi..aku juga bukan marah kat korang..aku marah kat pihak berwajib yang yang keluarkan lesen ternak babi..
Astaghfirullah hal a'zim

3 comments:

  1. hahahahah babi tetap khinzir.khinzir ttap babi.sama2 kena samak

    ReplyDelete
  2. yg_indah,
    lately aku lagi nyampah nama khinzir dari babi..huhuh

    ReplyDelete
  3. babbi,bubby.babbiii..kesian babi!nak wak macammane dah die babi!

    ReplyDelete