Tuesday, June 30, 2009

Aku dan silam yang tidak ditangisi

Ahad yang baru ini, guruh berdentum-dentuman kilat sabung menyabung seakan Sang Langit melepaskan dendam terpendam berkurun lamanya. Dan aku ditakdirkan bertemu tanpa sengaja dalam satu pertemuan tanpa dirancang dengan seseorang dari kisah silam..

Bagaimana beratnya suara aku untuk menanyakan khabarnya..begitu juga kelu lidahnya untuk menjawab..Berselang beberapa lontaran perbualan, aku lihat matanya berkaca..lalu ditundukkan mukanya..dan air mata itu terus meleleh jatuh ke lantai tanpa membasahi pipi..

"Mengapa awak menangis?"
Dia diam dalam sedu sedan..

"Mengapa awak yang menangis sedangkan awak yang berkahwin..
Saya yang awak berkahwin pun tidak menangis"(.)Noktah

5 comments:

  1. Salam.
    Nice blog, keep writing.

    P/s: Jadi anda siapa, kenal Rhu Sepuluh dan mengaku bapa saudara Syabnam..

    ReplyDelete
  2. yg indah,
    biarkan..biarkan..redhalah..
    Aku sudah ceritakan tentang seorang dari kisah silamku..hang bila lagi Kek..beban lama mesti dilepaskan..hidup baru mesti dimulakan


    Nafastari,
    terima kasih..
    p/s saya saudara kamu dr Gong Maksom,Besut juga dr Banggol,Setiu kini menetap di KL..

    ReplyDelete
  3. tahniah.. selamat dunia akhirat.. wlaupun saya x paham apa2 pun dlm blog awak nih.. hehe

    -z-

    ReplyDelete
  4. saudari -z-,
    terima kasih atas ucapan anda,
    kepada anda juga ku harapkan yang sedemikian juga,
    mengapa anda tidak faham..hahaha..tulisan ini bukanlah semetafora mana hahaha

    ReplyDelete