Monday, August 10, 2009

Aku dan minggu itu 1: Permulaan

Minggu itu akan aku kenang seumur hidupku. Mungkin bagi sesetengah manusia, minggu yang sedemikian akan di ingati sebagai minggu hitam dalam hidup mereka. Tapi bagi aku, minggu itulah merupakan permulaan baru hidup aku dan dan penamat kesudahan bagi sebuah jiwa yang sulit.

Aku terfikir kekadang Allah menguji manusia dengan mengenakan kekurangan, namun aku juga tidak lupa kekadang Allah juga menguji manusia itu dengan kelebihan yang diberikan-Nya.

Minggu itu, jiwaku amat berserabut.

Allah menguji aku dengan pilihan. Pilihan yang perlu di buat. Sedang jiwa ku yang sulit tidak sudah-sudah pada pada waktu itu langsung tidak menyebelahi aku.

Makanya aku tidak dapat memberi sebarang perhatian kepada suatu perkara pun. Perkara yang aku amat berhati-hati pun pada akhirnya aku akan terlepas pandang juga.

Inilah cerita aku minggu itu..

4 comments:

  1. jeng jeng jeng.hg dah pandai tulis cerita bersiri pulak.buat aku saspen saja.

    ReplyDelete
  2. saudari yg indah,
    hahaha..cerita bersiri ni memang untuk bacaan masa lapang hang...
    p/s: kalu hang duk sini,aku citer lisan je..takde aku penat2 taip huhuhu

    ReplyDelete
  3. misteri la plak...
    jadi rupa-rupanya Yg_indah itu seorang saudari??

    ReplyDelete
  4. hahaha,yg indah ni mmg kdg2 saudara kdg2 saudari..tgk mood jiwa dia..
    p/s:tapi kalu dia kawin,dia akan jadi suami,bukannya isteri

    ReplyDelete