Wednesday, August 19, 2009

Aku dan kesayanganku

Aku renung kesayanganku ini dalam-dalam, jauh-jauh..
Mataku langsung tidak berkelip sebagai satu tanda kesungguhan yang tiada sukatbanding..
Sebagai menunjukkan rasa yang tidak tergambar dengan kata
ungkapan yang tidak terpadan dengan perbandingan
dan buktinya semalam...


Dan semalam aku telah menghabiskan sejumlah wang yang besar kepadanya,
besarlah jika dibanding dengan pendapatanku lebih-lebih lagi Ramadhan dan Syawal semakin hampir..
yang memungkinkan aku untuk mengikat perut mengekang rasa..
demi kasih sayangku padanya
Dan kepadanya ku belikan...


Dan kubelikan kepadanya satu set kelengkapan logam yang baru,
Sebagai tanda terima kasihku padanya,
Yang setia dan sungguh-sungguh tidak jemu-jemu
Melayan kerenahku yang terkadang kasar dan sukar difahami
Semoga dia akan berterusan sabar begitu,
sebagaimana aku sabar dengannya..


Macamana aku nak sabar,
semalam dah kali kedua dalam dalam tahun ini aku kene overhaul motorsikal kesayangan aku ni..
semalam melayang RM 450..
aku baru bercadang nak servis kete nak balik raye..
terpaksa aku korbankan balik kampung awal ramadhan aku besok..
Mak jangan marah ye..salahkan motor kesayangan anak mak ni...



9 comments:

  1. balik la kampung dgn moto. kata dah labur 450. konpem condition tip top.

    ReplyDelete
  2. Cess.. ingatkan kesayangan mana tadi!

    ReplyDelete
  3. WJQ 40** itu aku ingat dia dari mula kita berkunjungan ke kedai cina itu,naik WCJ aku.Cina tu bagi kita air tin saja.Memang hampeh betul kita digula-gulakannya.

    Tapi bila hang kata: Aku renung kesayanganku ini dalam-dalam, jauh-jauh..
    Mataku langsung tidak berkelip sebagai satu tanda kesungguhan yang tiada sukatbanding..
    Sebagai menunjukkan rasa yang tidak tergambar dengan kata
    ungkapan yang tidak terpadan dengan perbandingan

    Aku rasa hang elok tengok awek depan rumah, dari memandang besi+plastik hitam itu,sebab aku takut nanti hang dikata orang sebagai berkasih dengan moto.Jangan tengok moto hg tanpa kelip mata.

    ReplyDelete
  4. Ekeke... Aku setuju dgn KS, kalau naik kete ke rumah mu mgkn akan ambil masa 4-6 jam, naik motor yang br shj menghabiskan 450 mst 2-4 jam aje...

    Sabor di, tu suma dugaan...

    -Artakuz-

    ReplyDelete
  5. Yg Indah, sbs tak tgk awek dpn umah lagi dah skrg... Bkn apa, awek2 itu suma dah bertukar ke "adik-adik lembut" bahaya kalau adi tgk diorg... Ekekeke... Juga, sbb dia kini dah menumpukan pada si dia "kesayangannya yang satu lagi"... -Artakuz-

    ReplyDelete
  6. tuan kelisa samudera,
    hahaha..sblm rosak moto aku boleh cecah 140 ..boleh je merempit blk trg huhuhu..skrg pomen tu advise 80 je smp bile2 huhuhu
    proviso:kalu pinggang aku x patah

    tuan nafastari,
    kat moto ni di panggil rasa kesayangan,kalu kt orang,rasa kecintaan
    p/s:juga sayang sahabat-sahabat semua

    tuan yg_indah,
    aku tak lupa cerita pembelian WJQ 4063 tu dengan hang..nanti aku akan cerita..
    kat moto aku tu ada nama hang tu kek..

    p/s:1.tu aku syg kat moto aku tu..byk cerita terlahir darinya..
    2.renung moto tidak membawa kepada fitnah huhuhu

    artakuz,
    naik moto baru tu 2-4 jam bkn balik trg,tp balik sabak bernam huhuhuh
    p/s:kalu balik trg,mungkin smp stakat jabor je..huhuhu

    kek, awek cun dpn rumah tu dah pindah semuanya..skrg ni ade budak bapok sotong lemau au au tak boleh blah dpn umah yg melambai-lambai ternanti-nanti kedatgn hang
    p/s:abg jamil drebar teksi juga asyik menanyakan perihal kamu..katanya anak gadisnya yang cun itu sudah baligh boleh bernikah..huhuhu

    ReplyDelete
  7. SBS
    moto tu jugak pernah hampir2 meragut nyawa hang. yang hang cerita jatuh motor masa nak pegi shah alam. jatuh betul2 tepi cerucuk besi.

    ReplyDelete
  8. khabarkan pada abg jamil:aku menunggu pinangan dari anaknya.

    ReplyDelete
  9. tuan KS,
    memang nyawa aku hampir melayang pada kejadian itu...tapi yang hampir meragut nyawa aku itu bukannya motorsikal aku itu tetapi cerucuk besi itu..motorsikal aku takkan berbuat demikian..
    p/s:kita takkan salahkan orang yg kita sayang

    yg_indah,
    kalu kamu tahu betapa cantiknya anak abg jamil itu,aku percaya kamu akan dtg meminang hari ni juga walau terpaksa meminjam daripada ah long dengan faedah 100% huhuhuh

    ReplyDelete