Monday, October 12, 2009

Aku dan Rasa itu

Senyuman yang aku kira terukir padu, mengembang dan mengecutkan otot-otot pipi aku tadinya sekarang sudah tiada.

Jiwaku yang tadinya amat terhibur dengan gelagat mereka itu tiba-tiba mengeluarkan perasaan yang amat sebu. Amat meruntun rasa.

Ini sudah ke berapa kali aku mengulangdengar pun aku sudah lupa.

Semoga aku tidak lupa solat asar.

_____________________________________________________________________________

Ini adalah paparan masuk tambahan. Ditulis pada Selasa 13/10/2009 jam 12.40 tengahari untuk menjelaskan punca perasaan sedikit tersentuh semalamnya seperti yang terpapar di paparan masuk di atas

KRONOLOGI RASA

1) Kali pertama aku melihatdengar, aku tergelak sambil tergolek..sambil menepuk-nepuk kepala dengan mengulang kata "Bodohnya, macam ni pun ada ke"

2) Kali kedua hingga ke ke empat kalinya aku masih rasa seperti rasa di atas cuma sudah tidak menepuk kepala akibat kepala sudah sedikit terasa sakit

3) Kali kelima, aku sudah berkeadaan seperti di keadaan paparan masuk asal ini. Aku sudah membisu. Menyingkap setiap maksud tersirat katanya. Mendalami setiap intonasinya yang syahdu dan lesu. Membayangkan aku di keadaannya...

Jiwaku jadi sebu. Sebu sesebu-sebunya.













21 comments:

  1. apa yang hang saksikan sampai hati menjadi sebu dan terleka untuk menunaikan solat asar?

    ReplyDelete
  2. saudara yg indah,
    hahaha..sudah tahu bertanya pula..
    bukan ke hang pun berhati lembut juga
    hati yang lembut payah dirawat kelukaanya hahaha


    tuan kelisa hijau,
    nanti aku edit tmbh balik apa yg aku saksikan..
    jgn sampai hang pun terleka smp tak raya haji huhuhu

    ReplyDelete
  3. aku tak boleh tgk video tu. kang dah boleh tgk aku bagi komen balik.

    u/p : mgt melaka dah ada blog.

    ReplyDelete
  4. Aku faham perasaan ko itu..
    tapi percayalah, pasti ada yang sedang menunggumu...bersabarlah...soal cepat atau lambat aje ni...ko baik, pasti yang baik jugak untuk ko...

    ReplyDelete
  5. Adakah hatimu kembali sulit wahai sbs? Sedangkan setahuku, segala kesulitan terlerai kini... Yg tgl hanya satu simpulan yg bakal disimpulkan dalam cara yg tersendiri... Hehehe...

    -Artakuz-

    ReplyDelete
  6. tuan kelisa,
    takpe,paparan ini tidak akan hilang..komen anda sentiasa di alu-alukan

    p/s;mgt itu pun mcm kamu..suka menulis pnjg2 hahaha


    tuan marhein,
    terima kasih kerana memahami,

    aku ingatkan kamu masih marah aku kerana ponteng kenduri kawin kamu..jestru lama tidak ketemu muka juga bicara..

    p/s:kalu aku baik,kamu seribu kali baik


    tuan artakuz,
    hahaha..hatiku bukannya kembali sulit..sedang sulit itu sudah jauh aku tinggalkan pergi tidak berjejak..

    cuma rasa ini rasa yang aku cuba selami..sebagai mengingati bahawa aku pernah alaminya dulu

    bukankah aku pandai menyelami hati orang sbg watak penulisan hahahaha

    p/s:lepas ni aku nak bercerita dalam berwatak suami yang isterinya mengandung mcm kau..hahaha

    ReplyDelete
  7. tn monolog..marah itu tidak akan bawa ke mana..
    hanya tak pegi kenduri sekali takkan putuskan persahabatan yang terbina sejak sekian lama..
    aku rasional...;)
    ada masa kite ketemu jua..

    ReplyDelete
  8. takut en enal je yag masih marah aku tak gi kenduri die...sorila tn enal...

    ReplyDelete
  9. sapa2 pun tak dtg kenduri aku. aku rilek je. tak marah pun. huhuhu

    tapi aku paham. kita masing2 ada komitmen.

    ReplyDelete
  10. tuan jo cerita marhein,
    sejak bila pulak nama aku monolog huhuhu...
    masa kenduri kamu tu aku amat ingin pergi,
    sudah buat perancangan rapi,
    plan A nya ialah pergi dan bermalam,
    namun di akhir kejadian, isteri kudin tuan punya kenderaan citra itu bersalin anak kudin itu..
    makanya
    dan plan B kami pula sama dengan plan A,makanya aku hanya dapat membayangkan persandingan kamu dari jauh sahaja..huhuhu

    tuan kelisa hijau pas,
    hang takpa sebab aku dah tepon awal2 minta maaf takleh pi sbb aku nak g mekah..

    ReplyDelete
  11. aku juga risau hgpa xmai kenduri aku nanti (sekiranya ada),sebab aku xpi kenduri hgpa pun.tp sebenarnya aku pi,cuma jasad xsampai.tapi hati sampai.

    "1 simpulan yg akan disimpulkan"? sebenarnya tggal 1 simpulan kain pelikat yg bakal dirungkaikan pd mlm pertama.muahahahahah

    ReplyDelete
  12. SBS: takpela nak buat macamana...aku tak kisah(wlaupun menangis dalam hati)..xpe, nanti kenduri aku ke-2, ke-3 dan ke-4 make sure ko bleh dtg ek..hehehehe

    kelisa ijau: aku tak dapat pun kad kawen hang..salah bubuh alamat latu..

    yg indah:hang budak2 lagi, mana bleh duk pikiaq bukan2...hang ni suci lagi..(uweekkk,bleh caya ke?)

    ReplyDelete
  13. woi, kalo nak menyembang htr sms la. kekekeke

    ReplyDelete
  14. tuan yg indah rus,
    aku lmbt kawin ni sbb takut member x dtg la ni..
    takut memember pakat dtg jasad tinggal kat umah..

    aku ada simpulan kain pelekat je..hang ada simpulan ikat gantung kat tengkuk nak bagi tegak sbb pnjg huhuhuhu

    tuan marhein roi,
    kenduri kawin tambah tu mgkn lmbt lg..hang kan takut bini..
    p/s:

    tuan kelisa ijau katak pisang,
    apa barang sembang antr sms..hang buat open house la ramai2 dtg..
    aritu aku pi open house koi..sembang smp kul 1230 mlm..smp geng isteri2 sumer dah tdo..nak blk baru kejutkan..

    ReplyDelete
  15. SBS,

    "..geng isteri2 sumer..."
    tak tau pun hg dah nikah di... nikah gantung ka? atau... (lu pikirlah sendiri)

    -Artakuz-

    ReplyDelete
  16. SBS menyembunyikan apa2 dari kita semua ke ni?

    ReplyDelete
  17. Jeng, jeng, jeng....

    -Artakuz-

    ReplyDelete
  18. SBS: yang nyanyi tu kumpulan apa namanya ek?tajuk lagu apa ek?makin bestla dgr...

    -CM-

    ReplyDelete
  19. tuan anon artakuz kus,
    hahaha..maksud aku yang duk penat nunggu kitorang sembang smp tertido tu ialah isteri koi dengan bakal isteri aku dengan bekas isteri hang hahahaha

    tuan kelisa perasan ijau,
    aku tak pernah sembunyi apa2 dr hangpa semua..
    kalu smp kad wangi nnt,hangpa semua kene mai tgk aku berkeris hahaha

    tuan anon central market,
    lagu itu nyanyian wali band bertajuk cari jodoh..ini adalah video asal die...
    best kan lagu die kan kan kan kan

    ReplyDelete
  20. baru dapat tgk video ni. wakakaakaka. ketinggalan betul la aku.

    ReplyDelete